استایلمد و پوشاک

چگونه بر اساس محیط کار بهترین لباس را انتخاب کنیم؟

0
استایل کاری مردانه نوین روز

گفته می شود که نمی‌توانید شغل مورد علاقه‌تان را به دست آورید؛ مگر اینکه برای همان شغل لباس مردانه  بپوشید. ما یک قانون جدید را به این قانون اضافه کرده ایم؛ شما نمی‌توانید شغل مورد علاقه‌تان را حفظ کنید، مگر لباس مردانه مناسب محل کارمورد علاقه تان را بپوشید.

هر محل کاری اصول و قوانین مخصوص خود را دارد و اگر فکر می‌کنید هر لباسی برای هر محل کاری مناسب است؛ باید بگویم که هر چه سریع تر لازم است که این فکر را از ذهنتان بیرون کرده و در طرز تفکرتان تغییراتی اعمال کنید و مو به مو این مقاله را تا انتها بخوانید

گام اول : بررسی محیط کار

پوشیدن لباس مردانه برای مصاحبه کاری قوانین ثابت و یکسانی دارد؛ اما پس از قبولی در مصاحبه و شاغل شدن باید با توجه به محیط کارتان استایلی جدید برای خود بسازید. نپوشیدن لباس مردانه مناسب محل کار به این معناست که برای  شما اهمیتی ندارد که بخشی از یک تیم جدید هستید یا به اصول و قوانین پایبند باشید. در کل استایل مردانه محیط کار به سه دسته رسمی، نیمه رسمی و غیر رسمی یا روزمره تقسیم می‌شود. البته این سه دسته‌بندی قابلیت تقسیم شدن به جزئیات بیشتر را دارد؛ اما از آنجایی که اغلب محیط‌های کاری در ایران خارج از این سه حالت نیستند، قصد داریم به معرفی این سه استایل بپردازیم تا در محیط کارتان با بقیه هماهنگ شوید.

استایل کاری نوین روز

استایل رسمی

ابتدا باید تعریف محیط کاری رسمی را بدانید. محیط کاری رسمی جایی است که در آن میزان صمیمیت بسیار کم است. مدیر بیشتر از آنکه تیم را رهبری کند و به آن‌ها انگیزه دهد، مدیریت می‌کند و از رابطه نزدیک دوری می‌کند.. معمولا شرکت‌های بزرگ با تعداد پرسنل زیاد و بخش‌بندی کم، محیطی رسمی دارند. همچنین شرکت‌هایی که رده سنی آن‌ها بیش از ۴۵ سال است، ناخودآگاه محیطی رسمی ایجاد خواهند کرد .در محیط کاری رسمی معمولا به طور مرتب جلسه‌های جدی و رسمی برای عقد قرارداد با سایر شرکت‌ها برگزار میشود و مهمان‌های حاضر در جلسه از شرکت های دیگر هستند.

جالب است بخوانید  5 توصیه برای خوشتیپی و جذابیت در فصل پاییز

استایل مناسب برای محیط کاری رسمی

اگر محیط کار شما این گونه است خوب است که در اولین فرصت روی خرید کت و شلوارهای شیک و خوش دوخت مردانه سرمایه‌گذاری کنید. سراغ کت و شلوارهایی بروید که طوسی یا سرمه‌ای هستند و ترجیحا از کراوات استفاده کنید. موقع خرید کت و شلوار رسمی علاوه بر رنگ به سایز آن هم دقت داشته باشید. بهتر است از پوشیدن کت و شلوار تنگ یا گشاد خودداری کنید؛ کت و شلوار تنگ از رسمی بودنتان کم می‌کند و کت و شلوار گشاد باعث می‌شود بی نظم به نظر برسید. کت و شلواری را انتخاب کنید که کاملا اندازه شماست.

استایل کاری رسمی نوین روز

همچنین لازم است دو یا سه پیراهن کاملا رسمی و شیک داشته باشید. رنگ پیراهن‌های شما باید به کت و شلوارتان بیایند. به خاطر داشته باشید نباید یقه پیراهنتان را بیش از حد باز بگذارید. این کار باعث می‌شود بی ملاحظه و غیر جدی به نظر برسید.

کفشی که برای پوشیدن در شرکت به آن نیاز دارید، یک جفت کفش آکسفورد  است. از پوشیدن صندل در تابستان و بوت بلند در زمستان به شدت دوری کنید.

سعی کنید بین رنگ کمربند و کفشتان هماهنگی ایجاد کنید و در نهایت بین رنگ این دو گزینه و رنگ کت و شلوار و پیراهن هارمونی به وجود آورید.

محیط کار غیر رسمی

اگرهمکارانتان را به اسم کوچک صدا می‌زنید و آن‌ها را خارج از محیط کارتان هم می‌بینید باید بگویم که در محیطی غیر رسمی کار میکنید. آیا با همکارانتان دوست هستید و آیا سن و سال شما و رئیستان به هم نزدیک است؟ اگر پاسختان به این سوال‌ها مثبت است؛ محیط کار شما غیر رسمی است که جز زمانی که با غریبه‌های شرکت‌های رسمی جلسه یا مصاحبه دارید، نیازی به پوشیدن لباس رسمی نیست. محیط کار اغلب استارتاپ‌ها و شرکت‌هایی با مدیریت و نیروهای جوان اغلب غیر رسمی است و کار تیمی و صمیمیت در آن به وفور دیده می‌شود

جالب است بخوانید  به استایل خود رنگ بپاشید

ستایل کاری غیررسمی نوین روز

اگر در یک محیط کاری غیر رسمی هستید، لازم است همیشه در کمدتان جدیدترین انواع شلوار مردانه جین و پارچه ای را داشته باشید. پوشیدن شلوار جین به معنی مجاز بودن هر مدلی نیست؛ نباید شلوار جین زاپ دار بپوشید یا سراغ مدل‌های غیر متعارف بروید. یک شلوار جین سرمه‌ای تیره و راسته با اغلب لباس‌های شما ست خواهد شد

در فصل تابستان نیز خوب است چندین پولوشرت و تی شرت رنگی و ساده تهیه کنید و در زمستان به پوشیدن پلیورهای یقه هفت یا پلیورهای یقه گرد و پیراهن روی بیاورید

با خیال راحت کتانی بپوشید، صندل به پا کنید یا با نیم‌بوت‌هایتان قدم بزنید. در یک شرکت غیر رسمی راحتی شما مهم است چون در نهایت باید بازده کار را بالا باشد.

محیط کاری نیمه رسمی

محیط کاری نیمه رسمی نه کاملا در دسته بندی رسمی‌ها قرار می‌گیرد و نه به دسته شرکت‌های غیر رسمی تعلق دارد. رابطه بین کارمندان این شرکت بینابین است؛ یعنی عده‌ای با هم صمیمی هستند و با بقیه غیر صمیمی. معمولا این شرکت‌ها وضعیت نیمه خصوصی دارند و گروه سنی کارمندان طیف متنوعی را در نظر می‌گیرد. شرکت‌ها تازه تاسیس نیستند و سابقه‌ای چندین ساله دارند و فضای کاری‌شان نیمه جدی است.

استایل نیم رسمی کاری نوین روز

چنانچه در شرکتی نیمه رسمی کار می‌کنید؛ خوب است چند دست شلوار پارچه‌ای شیک مردانه تهیه کنید. رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای، بژ، عاجی و شیری می‌توانند برای شلوارهای شما مناسب باشند.

خرید کت تک را فراموش نکنید. لازم نیست رنگ کت تک شما عین شلوارتان باشد.

رنگ پیراهن شما باید فصل مشترکی با رنگ کت تک و شلوارتان داشته باشد.

جالب است بخوانید  5 اشتباه رایج آقایان در انتخاب و خرید شلوار مردانه

می‌توانید به جای کفش کاملا رسمی از کالج مردانه استفاده کنید.

به استایل خود رنگ بپاشید

مقاله قبلی

قوانین ست کردن و پوشیدن کت و شلوار به همراه اکسسوری ها

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل