پیراهن

بررسی مهم ترین نکاتی که در خرید پیراهن مردانه باید بدانید

0
نوین روز پیراهن مردانه

پیراهن مردانه در استایل آقایان می توان گفت اولین حرف را می زند. شما با پوشیدن یک پیراهن می توانید یک استایل رسمی بسیار زیبا و شیک داشته باشید.

استایل های مردانه رسمی معمولا اولین رکن شان پیراهن مردانه است یعنی تا به آقایان می گوییم تیپ رسمی چگونه است ؟ همه آن ها می گویند یک پیراهن مردانه می پوشیم با کت و شلوار. این اولین ذهنیت همه ما به یک استایل رسمی است. به همین دلیل پوشیدن پیراهن های مردانه رکن اصلی استایل آقایان است و در انتخاب و پوشیدن آن ها باید یک سری اصول را رعایت کنیم.

پیراهن مردانه سرمه ای نوین روز

شما معمولا در طول روز پیراهن مردانه زیاد تن می کنید . اکثر آقایان در محیط کار خود معمولا از پیراهن های مردانه استفاده می کنند. شما باید دقت کنید پیراهن مردانه ای که انتخاب می کنید بادوام باشد.

ما در این مقاله می خواهیم شما را با یک سری نکات مهم و کلیدی در خرید یک پیراهن مردانه آشنا کنیم تا با رعایت آن ها شما بهترین انتخاب و خرید را در پیراهن های مردانه خود داشته باشید.

پیراهن مردانه آستین کوتاه نوین روز

فاکتور تناسب اندام :

تناسب اندام برای آقایان پادشاه استایل آن ها به حساب می آید زیرا آقایانی که از تناسب اندام خوبی برخوردارند همیشه همه پیراهن ها در بدن آن ها به خوبی خودش را نشان می دهد. شما باید پیراهن مردانه خود را بر اساس تناسب اندام خود خریداری کنید، یعنی این که پیراهن شما در عین راحتی و آزادی حرکت، بدن را به طرز دلپذیری نشان دهد. هر چه اندازه یک پیراهن مردانه برای شما آقایان نسبت به اندام تان سفارشی تر باشد بهتر است زیرا استایل شما را بهترین شکل نشان می دهد.

جالب است بخوانید  سه روش عالی برای ست کردن پیراهن آستین کوتاه مردانه

پیراهن مردانه نوین روز تناسب اندام

شاید در ذهن شما این سوال به وجود بیاید که چطور بفهمیم یک لباس متناسب با اندام ما است؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم از شیوه های بسیاری می توان تناسب را سنجید. یکی از این راه ها یقه پیراهن مردانه است. اگر به اندازه دو تا انگشت و نه بیشتر فاصله ی بین گردن و یقه ی شما باشد.

پارچه پیراهن مردانه :

همانطور که گفتیم پیراهن های مردانه برای آقایان جز لباس های روزمره آن ها به شمار می رود. برای اکثر مردان پیراهن مردانه یک لباس برای اداره، مهمانی های دورهمی و رسمی و … است به همین دلیل آقایان با یک پیراهن مردانه می توانند در هر موقعیتی حضور داشته باشند و پیراهن مردانه جز پرکاربردترین لباس مردانه برای آقایان محسوب می شود .

پس جنسی که برای خرید یک پیراهن مردانه انتخاب می کنید باید جنس خوبی باشد که هم شما در آن راحت باشید و هم دوام زیادی داشته باشد برای اینکه انتخاب مناسب و درستی داشته باشید بهتر است از پارچه و الیاف لباس اطمینان حاصل کنید. بهتر است از پارچه های پنبه ای که قابل تنفس باشد استفاده کنید. پیراهن مردانه های کتان یکی از بهترین ها هستند.

پیراهن مردانه نوین روز پارچه

اما باید دقت کنید که هرچه لباس ها پنبه ای و نخی باشند بیشتر چروک می شوند و بیشتر نیاز به اتو کشیدن دارند . بنابراین ممکن است برای مراسم های رسمی مناسب نباشد زیرا با زیاد نشستن چروک می شوند و ممکن است استایل شما شلخته شود که در این مواقع می توانید از فیبرهای ساختگی یا نایلونی نیز استفاده شود.

جالب است بخوانید   نحوه ست کردن پیراهن و اکسسوری ها:

طرح پیراهن مردانه :

برای انتخاب طرح پیراهن های مردانه هنگام خرید باید ابتدا توجه کنید که در چه موقعیتی می خواهید از این لباس استفاده کنید؟ برای محیط کار و موقعیت های رسمی از یک سری رنگ ها و طرح های ساده باید استفاده کنید اما در موقعیت های غیر رسمی می توانید انواع طرح و نقش ها را امتحان کنید.

اما برای انتخاب طرح و رنگ لباس حتما به یک سری اصول باید توجه کنید برای مثال باید ببینید شما از فیزیک بدنی چاقی برخوردارید یا لاغر ؟
مثلا اگر شما اندام چاق و پر و درشتی دارید و یا قد کوتاهی دارید از طرحهای خلوت، راه راه های عمودی ساده و … استفاده کنید. اما برعکس اگر لاغر هستید یا قد بلندی دارید می توانید از طرح های درشت تر، راه راه های بزرگ افقی استفاده کنید.

پیراهن مردانه نوین روز طرح پارچه

مدل برش پیراهن مردانه :

همیشه به این نکته توجه کنید یکی از مهم ترین نکات در انتخاب پیراهن مردانه برش پیراهن است. مدل برش، یکی از مهمترین ویژگی های یک پیراهن است. اگر یک پیراهن مدل خوبی نداشته باشد، بهترین دوخت، بیشترین جزئیات، و زیباترین یقه هم نمی تواند آن به یک پیراهن خوب مردانه برای شما تبدیل کند و شما همیشه یک جای استایلتان می لنگد . جزئیات پیراهن شما مثل رنگ و طرح پیراهن شما هرچه که باشد آنقدر مهم نیست و نقش اساسی را مدل برش پیراهن ها بازی می کنند زیرا هنگامی که شما یک پیراهن بسیار خوش رنگ و طرح می پوشید اگر برش آن مناسب نباشد باز هم طرح و رنگش به چشم نمی آید .

جالب است بخوانید  بررسی ویژگی های اصلی پیراهن مردانه

برش پیراهن مردانه نوین روز

شاید بعد از خواندن این مطلب برای شما سوال مطرح گردد که “کدام مدل از بقیه بهتر است؟”

باید در جواب به این سوال بگوییم که : بستگی دارد. اول باید شما بگویید و ببینید که چه جور ظاهری را ترجیح می دهید.

مدل های اصلی پیراهن مردانه عبارتند از: کلاسیک (Classic Fit)، جذب (Slim Fit)، مدرن یا همان معاصر (Contemporary Fit)، و خیلی جذب (Skinny Fit)

بعد از این که شما متوجه این شدید که چه نوع استایل را ترجیح می دهید از بین مدل های پیراهن های مردانه می توانید انتخاب کنید. اما به همین راحتی ها هم نمی شود انتخاب کرد.

برای مثال مدل کلاسیک بیشتر مناسب افرادی است که روی پیراهن های خود کت می پوشند. این مدل به دلیل راحتی مناسب زیر کت برای آقایان است.

برش پیراهن مردانه نوین روز 2

و یا مدل های جذب بهترین گزینه برای آقایانی است که لاغر اندام هستند. درست است این پیراهن های مردانه اصلا راحت نیستند اما به دلیل این که چین خوردگی ها را کاهش می دهد باعث می شود آقایان لاغر اندام ظاهر بهتری پیدا کنند.

مدل های مدرن یا همان معاصر مدلی هستند یک تعادل میان راحتی و زیبایی ایجاد کرده اند. یعنی این مدل را هم بدون کت و هم با کت می توانید بپوشید و در دو صورت بهترین باشید.

 

 

چند نکته مهم در انتخاب یک کت و شلوار اداری مناسب

مقاله قبلی

اکسسوری کراوات مناسب کدام مراسم ها است

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *