کمپانی

فرش؛ آمیخته ای از فرهنگ، هنر و صنعت ایرانیان؛ روح و جان خانه ایرانی

0
فرش ایرانی ماهان کاشان شاخص

فرش از صنایع بسیار پررونق در ایران است. سال هاست که ایرانیان برای اینکه در جایگاهی نرم و راحت بنشینند از فرش استفاده می کنند. با قطعیت می توان گفت ایرانیان اولین جامعه ای بودند که راحتی و زیبایی محل سکونتشان برایشان مهم بوده و هست. از این رو فرش و متعلقات مربوط به آن امروزه تبدیل به یک صنعت عظیم در ایران وحتی در جهان شده است. فرش به قدری در یک خانه ایرانی مهم است که اگر قصد تعریف از ایرانی بودن خود را داشته باشیم یا یک خانه تمام عیار ایرانی را مثال بزنیم به فرش آن اشاره میکنیم. فرش ایرانی نماد و جلوه شکوه ایرانی است.

با اینکه امروزه حتی فرش دستباف نیز تولید می شود اما پاسخگوی نیاز جامعه میلیونی ایرانی نیست. از این رو صنعت فرش روز به روز پیشرفته تر می شود به نحوی که تعیین کننده استانداردهای بافت فرش به صورت ماشینی و دستی در جهان، ایران است. شهرت فرش ماشینی ایرانی بیشتر از فرس دستباف نباشد کمتر نیست. چرا که فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف مزیت هایی دارد که تولید آن را به صرفه تر کرده است.

فرش ایرانی ماهان

بررسی مزیت های فرش ماشینی

فعال کردن صنایع وابسته و اشتغال زایی

صنایع همگی به یک دیگر وابسته هستند. رشد صنعتی مانند فرش سبب فعال شدن صنایع وابسته مانند رنگ، طراحی، نساجی و… می شود. همین مساله می تواند باعث ایجاد فرصت های شغلی بسیاری شود. حال می توان با این دسته بندی و مقایسه به سادگی میتوان فهمید که فرش ماشینی تا چه اندازه کارآمدتر و بهینه تر است.

جالب است بخوانید  top 10 فروشگاه های برتر اینترنتی شلوار مردانه +68 مدل شلوار مردانه جدید همراه با عکس

کاهش آسیب های جسمی

برای تولید فرش دستباف لازم است که چندین نفر برای تولید فرش مشغول به کار شوند. همین مساله در طولانی مدت باعث آسیب های جسمانی مانند ضعف های بینایی و ضعف عضلات بازوها شده و به آسیب های رایج ستون فقرات منجر می شود.

سلیقه زنان ایرانی:

زنان و مادران ایرانی در دنیا به خوش سلیقگی و پاکیزگی شهره هستند. از این رو میتوان گفت که آن ها به دنبال زیباترین و جذاب ترین دکوراسیون برای خانه خود هستند. چرا که معتقدند خانه کانون خانواده است.

فرش روح خانه ایرانی است پس باید بهترین طرح و رنگ و نقش آن برای خانه انتخاب شود. تنوع فرش ماشینی هزاران برابر فرش دستباف است. از این رو انتخاب اول زنان ایرانی فرش ماشینی است.

استفاده از نخ های ضد حساسیت:

امروزه در تولید فرش های ماشینی از نخ های فرآوری ضدحساسیت که ماندگاری بالاتر با کیفیت و رنگ بهتر تولید می شوند. اما در تولید فرش دستباف از پشم حیواناتی مانند گوسفند و بز استفاده می شود. همین مساله می تواند باعث حساسیت های پوستی شدید در کودکان و افراد کهنسال شود. از این رو استفاده از فرش های ماشینی کماکان رو به افزایش است.

فرش ایرانی ماهان

زمان کوتاه و بهینه:

تولید فرش به روش ماشینی به علت دخالت انسانی و عملکرد سریع ماشینی سرعت عمل بالایی دارد و در مدت زمان تولید فرش دستباف می توان چند هزار تخته فرش تولید و به بازار عرضه کرد. بدین ترتیب فرش ماشینی به نسبت فرش دستباف بهتر میتواند پاشخگوی نیاز جامعه و خانوار باشد.

جالب است بخوانید  بررسی سابقه پرافتخار صنعت دام، طیور و آبزیان در ایران

صرفه اقتصادی:

پروسه تولید فرش به صورت دستباف هزینه بر است. تهیه نخ، رنگ رزی، جابجایی و حمل و نقل، دستمزد فرشبافان و… همه از مواردی هستند که از بهینگی فرش دستباف میکاهند. اما تمام مراحل فرش ماشینی در کارخانه انجام می شود و این مساله به بهینگی و سودآوری تولید فرش ماشینی منجر می شود. البته در این راستا همچنان متخصصان تولید فرش و صنعتگران به دنبال راهی برای بهینه تر کردن این روش تولید هستند.

هزینه و سودآوری:

به همان نسبتی که فرش ماشینی پاسخگوی نیاز خانوار ایرانی است. می تواند پاسخگوی نیاز جهانیان نیز باشد. از این رو افزون بر هزینه کم منجر به سودآوری ارزی بسیاری خواهد شد. همین مساله سبب تقویت اقتصاد غیرنفتی و رشد اقتصاد ملی می شود.

فرش ایرانی ماهان کاشان

ناگفته نماند که بدین ترتیب در صنعت جهانی فرش حرف بیشتری برای گفتن خواهیم داشت.

حال مساله این است که با توجه به این ویژگی ها از کجا بهترین فرش ماشینی را برای خانه خود پیدا کنیم.

پایتخت بافت فرش ماشینی در ایران شهر کاشان است. این شهر به کارخانجات فرشبافیش معروف است. البته این تنها ویژگی آن نیست. بلکه کاشان به قیمت مناسب فرش هایش نیز شهره است.

برای مثال به زوج های جوان توصیه میکنند برای صرفه جویی در هزینه های ازدواج مستقیما از کارخانجات کاشان خرید کنند.

اما هزینه های رفت و آمد و ارسال فرش با قیمت بازار جیب به جیب میشود و برابری میکند. از این رو اگر بتوانیم در شهر خودمان فرش را به قیمت کارخانه تهیه کنیم یک تیر و چند نشان زده ایم.

جالب است بخوانید  خرید راحت و مطمئن از فروشگاه جهانی

فرش ماهان کاشان

این شرکت معتبر ایرانی درجه یک ترین و باکیفیت ترین فرش های ماشینی را با جذاب ترین ومدرنترین طرح ها تولید و به بازار عرضه کرده است. اما آنچه که این برند را از دیگر برندهایفرش متمایز میکند این است که شما با خرید حضوری یا خرید از سایت فرش را میتوانید به قیمت کارخانه و مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

 

راهنمای ست کردن شلوار جین مشکی و آبی با پیراهن و کفش مردانه

مقاله قبلی

کت اسپرت مردانه؛ چگونه کاربردی و پرمصرف و محبوب آقایان است؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در کمپانی