پیراهنپیراهن مردانهمد و پوشاک

بررسی ویژگی های اصلی پیراهن مردانه

0

پیراهن مردانه چه رسمی و چه غیر رسمی بی شک جزو مهم ترین و اساسی ترین لباس های مردانه محسوب میشود. پیراهن مردانه تنوع بی‌نهایت زیادی دارند و با هر بودجه ای قابل خریدن هستند. شما میتوانید برحسب سلیقه شخصی خود، فرم بدن، ترکیب دیگر لباس ها و بودجه خود پیراهن مناسب و دلخواه خود را داشته باشید. اما پیراهن ها چه ویژگی هایی دارند؟

پیراهن مردانه نوین روز

ویژگی های برتر پیراهن های مردانه چیست؟

پیراهن مردانه عموما از جنس نخ و پنبه هستند و بنابر دسته بندی کژوال و رسمی الگوی خاصی دارند.

عموما پیراهن های مردانه، ساده و اغلب بدون جزئیات و طراحی های خاص هستند. پیراهن های مردانه میتوانند در هر رنگی باشند و رنگ آن‌ها بی‌نهایت متنوع است و از قانون خاصی پیروی نمیکنند.

هر یک از المان هایی که در بالا به آن‌ها پرداختیم در صورت تغییر از یک پیراهن رسمی به یک پیراهن کژوال یا از پیراهنی مناسب محل کار به پیراهنی مناسب میهمانی آخر هفته تبدیل می‌شوند.

بررسی جنس پیراهن های مردانه

در تولید پیراهن مردانه از چه پارچه هایی استفاده میشود؟

پیراهن های ابریشمین

پیراهن های ابریشکی لوکس ترین و منحصر به فرد ترین پیراهن های مردانه هستند. به علت سخت بودن فرآیند تولید و بافت پارچه ابریشم قیمت این پیراهن‌ها بالاست اما با کیفیت، شفافیت و جذابیت این پیراهن های زیبا در تناسب است.

پیراهن مردانه  ابریشمی نیاز به مراقبت های خاص جهت نگهداری طولانی مدت دارند.

پیراهن های نخی

پیراهن مردانه نخ پنبه ای به علت بافت طبیعی خود گرما را هدایت کرده و جریان هوا را از خود عبور می‌دهند. این مساله باعث خنک ماندن بدن می‌شود. همچنین الیاف پنبه به خوبی رطوبت سطح پوست را جمع آوری و جذب کرده و از عرق کردن جلوگیری می‌کنند. پیراهن های نخ پنبه از بادوام ترین پیراهن ها هستند و شکل بدن را به خود می‌گیرند. این پیراهن ها به راحتی شسته میشوند و آثار لکه روی آن‌ها باقی نمی‌ماند. مجموعه این ویژگی ها پیراهن نخ پنبه ای را به محبوب ترین پیراهن مردانه تبدیل کرده است.

جالب است بخوانید  شلوار مردانه جین را در فصل گرما چگونه ست کنیم؟

پیراهن الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی برای جایگزینی با پیراهن های پنبه ای تولید شده اند اما هیچ گاه قادر به گرفتن جای پیراهن های پنبه ای نیستند. پیراهن های الیاف مصنوعی کیفیت مناسبی ندارند و تولید دست انسان هستند اما در مقایسه با پیراهن های الیاف طبیعی نخ پنبه ای قیمت پایین تری دارند و در دسترس عموم قرار دارند. پیراهن‌های مصنوعی در مقایسه با پیراهن های الیاف طبیعی کمتر چروک می‌شوند و هم چنین کمتر دچار لکه و کثیف شدن می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که هیچ گاه از پیراهن هایی که در بافت آن ها بیش از ۵۰% الیاف مصنوعی استفاده شده باشد را خریداری نکنید.

این پیراهنها تعریق و بوی بد ناشی از آن را تشدید می‌کنند و در روزهای گرم سال گرما را در خود حفظ می‌کنند.

پیراهن سفید مردانه نوین روز

بررسی سایز و اندازه پیراهن مردانه

معمولا آقایان پیراهن‌هایی را می‌پوشند که اندازه و سایز آن‌ها نیست. علت این مساله این است که بسیاری از این پیراهن‌ها به صورت صنعتی دوخته و آماده شده اند. پس لزوما سایز فرد خاصی در این مساله مطرح نیست و همه باید به دنبال پیراهن مناسب اندازه خودشان باشند. این مساله باعث می‌شود که کمتر پیراهنی از همه جهت مناسب و اندازه شما باشد. حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که دور یقه اندازه شما نباشد اما آستین‌ها کاملا فیت و اندازه باشد؛ یا اندازه دورکمر خوب باشد اما قد پیراهن کوتاه یا بلند باشد.

پیراهنی که کاملا سایز و اندازه شما باشد راحت است و راحت بودن برای هرکس معنای متفاوتی دارد. مردانه که جثه درشتی دارند با پیراهن های بزرگ و آزاد راحت هستند اما افرادی که لاغر و نحیفند اگر این لباس را بپوشند ظاهر جالبی نخواهند داشت. افراد لاغر پیراهن های فیت و تنگ را باید انتخاب کنند. در هرجثه و اندامی که باشید پیراهنی که شما می‌پوشید باید چند ویژگی داشته باشند:

  1. سرشانه های پیراهن باید کاملا روی شانه باشند و دقیقا بر روی شانه ها تنظیم شود. حتی با کمتر از یک سانت نیز نباید به سمت گردن یا پایین کشیدگی داشته باشد.
  2. پیراهن کاملا اندازه باید در بخش قفسه سینه و بالاتنه ماکسیمم تا ۲ سانت فضای آزاد داشته باشد تا از چسبیدن به بدن جلوگیری شود.
  3. یقه پیراهن بعد از بسته شدن باید تا یک اینچ فضای باز داشته باشد تا از احساس خفگی و سنگینی جلوگیری شود.
  4. سرآستین ها و جادکمه ها باید به نحوی دوخته شوند که دکمه های سرآستین به آسانی باز و بسته شوند.
  5. آستین ها باید اندازه استانداردی داشته باشند یعنی نه کوتاه باشند و نه گشاد و بلند باشند.
جالب است بخوانید  نحوه انتخاب و ست کردن کت و شلوار مردانه برای آقایان لاغر

بررسی رنگ پیراهن های مردانه

در انتخاب رنگ لباس بالاتنه مردانه باید به فاکتورهای مهمی مانند چهره، رنگ مو و رنگ چشم دقت کرد. اما آنچه رایج است این است که آقایان با توجه به سلیقه شخصی ولباس های قبلی و لباس های موجود در بازار لباس های خود را انتخاب میکنند و به این موارد بی توجه هستند

پیراهن سفید مردانه

پیراهن سفید مردانه با بسیاری از ست ها هماهنگی بسیار فوق العاده ای دارد و از مولفه های اساسی در ساخت یک ترکیب موفق مردانه است . بدن نحو که شما میتوانید پیراهن سفید را در هر موقعیتی بپوشید به جز مراسم سوگواری .

محیط دوستانه ، خرید ، کار …. در همه این موقعیت‌ها و مناسبت‎ها میتوانید به پیراهن سفید آستین بلند اعتماد کنید. این پیراهن به علت اینکه یقه معمولی دارد به بلوز یقه هفت پشمی ولوفر به همراه یک شلوار جین مشکی یا آبی یخی به زیبایی ست میشود و استایل یگانه ای برای شما ایجاد میکند .

پیراهن سفید مردانه آستین های slim fit  دارد و در قسمت مچ و ساعد کاملا فیت بدن هستند . این ویژگی در قسمت کمر هم کاملا واضح و مشخص است . کمر این پیراهن گرد و اسلیم فیت است .

پیراهن مردانه آبی

پیراهن آبی از محبوب ترین و رایج ترین رنگ پیراهن ها در ایران است . علت محبوبیت این رنگ پیراهنها محبوب  بودن خود رنگ آبی در میان اقایان ومهم تر از آن هماهنگی این رنگ با پوست آقایان است . هرروزه در بازار و ترندهای فشن لباس مردانه ما شاهد حضور یک الگوی جدید برای رنگ آبی از طرف کارخانجات پیراهن دوزی هستیم. رنگ آبی بهترین و مناسب ترین رنگ برای جایگزینی با رنگ سفید است

جالب است بخوانید  5 اشتباه رایج آقایان در انتخاب و خرید شلوار مردانه

 

 

چرا کفش مشکی و قهوه ای انتخاب اول مردان است؟

مقاله قبلی

۴کفش رسمی مردانه برتر

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در پیراهن