استایل اسپرتکت تک

کت اسپرت مردانه؛ چگونه کاربردی و پرمصرف و محبوب آقایان است؟

0
استایل کت تک نوین زوز

کت اسپرت مردانه از آن دسته لباس هایی است که برای هر مکان و زمان و موقعیت مناسب است. برای مثال در یک میهمانی دوستانه تا شام خصوصی دونفره. جلسه اداری با مدیران سازمان همه و همه موقعیت هایی هستند که شما می تواند در آن ها کت اسپرت مردانه را بپوشید.

اما این نکته را بدانید که پوشیدن یک کت اسپرت برای این موقعیت ها کافی نیست و پوشیدن آن اصول و قوانی خاصی دارد. پس برای اینکه بتوانید کت اسپرت را با لباس های مختلف ست کنید باید این اصول را بدانید با نوین روز همراه باشید

حال سوال این است که برای خرید کت اسپرت باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ یا اینکه چگونه کت اسپرت را در موقعیت های مختلف ست کنیم؟ با ما همراه باشید.

کت اسپرت برای راحتی بیشتر معمولا دوخت و کات آزادی دارد و در طراحی آن از انواع پارچه های طرحدار استفاده میکنند. از این رو می توانید آن را حتی در موقعیت های ورزشی وغیررسمی نیز بپوشید.

بررسی پارچه کت اسپرت مردانه :

در ادامه به بررسی چندین پارچه پرکاربرد در دوخت کت اسپرت می پردازیم.

پارچه فلانل

فلانل از دسته پارچه های سنتی  است. بسیار نرم و لطیف و پرکاربرد است. هم چنین از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و به راحتی با اکسسوری های مختلف ست می شوند.

پارچه لینن

نوعی پارچه خنک که برای تابستان مناسب است.

پارچه تویید

نوعی پارچه سنتی که در دوخت کت اسپرت مردانه استفاده بسیاری دارد. البته این پارچه نسبت به بقیه کت ها ضخیم تر و سنگین تر است.

جالب است بخوانید  انتخاب جذاب ترین مردان چه کت و شلواری است؟

بررسی انواع کت های اسپرت مردانه

کت های اسپرت قابلیت این را دارند که در موقعیت ها و استایل های مختلفی به کار گرفته و پوشیده شوند. لذا در ادامه به بررسی انواع مدل ها در کت تک می پردازیم تا خرید آسان تری داشته باشند.

کت اسپرت طرح دار:

این مدل کت که در اصل برای اسب سواری و تیر اندازی طراحی شده است؛ با گذشت زمان مورد توجه طراحان مد و لباس قرار گرفت و وارد طیف لباس های غیر رسمی مردانه شد. در طراحی این مدل کت مردانه از پارچه های طرحدار مثل چهارخانه و راه راه استفاده می شود.

کت اسپرت مخمل:

کت مخمل مردانه بخاطر بافت پارچه آن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند دوخت کت می تواند اسپرت باشد اما مخمل یک پارچه کلاسیک محسوب می شود. از این رو باید کتی را انتخاب کنید که کمترین میزان جزئیات را داشته باشد و مدل شش دکمه یا دو دکمه آن میان آقایان محبوب تر است.

همینطور جیب های آستردار، دکمه سرآستین های طلایی یا نقره ای می تواند به جذابیت کت اضافه کند.

کت اسپرت کلاسیک:

این مدل که از قضا پرکاربردترین کت اسپرت مردانه است. می تواند تنها کت اسپرت در کمد لباس های شما باشد. چرا که بافت و مدل و دوخت آن به نحوی است که می توانید آن را هم در یک شام خصوصی دونفره و در یک دیدار دوستانه نیز بپوشید بدون اینکه دغدغه استایل خود را داشته باشید. آنچه اهمیت دارد رنگ کت است. رنگ آن را از میان سبز کله غازی، ذغالی، سرمه ای سیر یا زرشکی تیره انتخاب کنید.

جالب است بخوانید  به چند روش می توان شلوار کتان مردانه را با کفش مردانه ست کرد؟

استایل اسپرت مردانه با کت تک :

چاک ها و درزهای موجود در کت ها، سبب می شوند که ظاهر آزادتر و گشادتری داشته باشند. این چاک ها می توانند هم در پشت کت و هم در دو طرف آن دیده شوند. چاک های کناری کت ظاهر امروزی تری دارند اما چاک پشت کت نشانگر یک ظاهر سنتی و قدیمی ست.

اگر هنگامی که دکمه بالایی کت را می بندید، کت چروک می شود و با دکمه وسطی کت شما به شکل حرف ایکس در می آید ،به این معناست که کت برای شما تنگ است. این یک شیوه راحت برای متوجه شدن سایزتان است و شاید که در دفعه بعدی خرید لازم باشد سایز بزرگتری را انتخاب کنید. سرشانه کت دقیقا باید در حد فاصل بین شانه و بازو قرار بگیرد، و اگر بر روی بازو قرار بگیرد به این معناست که برای شما بزرگ است. و یا اینکه شانه هایتان برای قاب بدن تان بزرگ هستند که در این صورت می توانید کت های آزادتری را انتخاب کنید.

اگر فاصله ای بین یقه کت شما و پشت یقه پیراهن تان دیده می شود به این معناست که کت برای شما گشاد است. دشوار است که هیچ فاصله ای دیده نشود اما این میزان باید به حداقل برسد، حتی زمانی که می خواهید تیپ غیر رسمی داشته باشید. شما می خواهید که همه چیز با خطوط صاف و تمیز نشان داده شود. کت اسپرت ممکن است که مناسب ظاهر آزاد و راحت باشد اما هیچ عذری برای پارچه چروک و شلخته پذیرفته نیست.

جالب است بخوانید  10 لباسی که باید در کمد خود داشته باشید.

 

فرش؛ آمیخته ای از فرهنگ، هنر و صنعت ایرانیان؛ روح و جان خانه ایرانی

مقاله قبلی

چگونه در سفرها هم جذاب ترین و شیک ترین مرد باشیم؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *