پیراهن مردانهکراوات مردانهمد و پوشاک

کدامیک از پیراهن های مردانه نیاز به کراوات دارند

0
ست کردن یقه پیراهن با کراوات

از گذشته به امروز یقه های پیراهن های مردانه دچار تغییراتی گشته است. زیرا یقه های پیراهن های مردانه هر کدام برای کاربردی به گونه ای متفاوت دوخته شده است. بسیاری از آقایان این موضوع را نمی دانند که برای هر نوع یقه ای کراوات می زنند اما برای بسیاری از یقه هایی که با کراوات مناسب نیست و با بسیاری از یقه های پیراهن مردانه زدن کراوات نه تنها خوب نمی شود بلکه بسیار زشت می شود.

اما یک نکته را نباید نادیده گرفته و آن هم این موضوع است که از گذشته تا به امروز آنقدر تنوع در بین طراحی یقه ها زیاد شده است که شما می توانید با سلیقه خود نیز آن ها را انتخاب کنید و خریدن آن ها آنقدرها هم دیگه برای شما سخت نیست.

دیگه زمان آن گذشته که با همه پیراهن های خود کراوات بزنید ما در این مقاله می خواهیم شما را از سردرگمی در بیاوریم و به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را پیراهن را برای کراوات های خود را داشته باشید.

ست کردن یقه پیراهن با کراوات قوانین ویژه ای دارد

ما در این مقاله تقریبا شش مدل اصلی پیراهن های مردانه را دسته بندی کرده ایم و به شما خواهیم گفت چه نوع پیراهنی را می توان با کراوات ست کنید.

یقه ی لبه باز ( کراوات اختیاری ) :

یکی از محبوب ترین مدل یقه های پیراهن مردانه این مدل از یقه پیراهن ها است. علت نامگذاری این مدل از یقه این است که فاصله بین دو یقه باز است. این مدل از پیراهن ها در بین یقه های پیراهن ها جز آن دسته از یقه های پویا به حساب می آیند. این مدل از یقه ها بسیار انعطاف پذیر هستند و شما مطابق با سلیقه خود می توانید از کراوات استفاده کنید و یا از کراوات استفاده نکنید.

جالب است بخوانید  پیراهن های مردانه و هر آنچه لازم است بدانید!!!

یقه لبه جلو ( کراوات لازم دارد ) :

این مدل از یقه پیراهن ها نوع سنتی یقه های پیراهن های مردانه است. همیشه آن ها را با کراوات ها دیده اید. با این یقه ها حتما باید کراوات ببندید زیرا در غیر این صورت جمع و جور کردن این مدل یقه ها بسیار دشوار است. و اگر بدون کراوات پوشیده شود ظاهر شما ژولیده دیده می شود.

این مدل از یقه ها به دلیل پهن بودن دست شما را در انواع گره های کراوات باز گذاشته است. شما طبق سلیقه فردی می توانید از گره های پهن و یا نازک استفاده کنید.

نکته ای که باید توجه کنید این است که این مدل از یقه در دو مدل دکمه دار و بدون دکمه در بازار وجود دارد. چیزی که شما باید به آن توجه کنید این است که در مدل بدون دکمه زدن گره کراوات مهم است و باید توجه کنید. این مدل از یقه پیراهن ها مهارت شما را در بستن کراوات نشان می دهد.

یقه های برش خورده ( کراوات لازم دارد ) :

این مدل از یقه ها در پیراهن ها برای کراوات ها پهن تر طراحی شده است از این رو کراوات برای این مدل از یقه ها کاملا الزامی است. این مدل پیراهن ها برای اینکه شما حتما باید از کراوات استفاده کنید باعث می شود مخاطبین شما بیشتر به استایل شما جذب شوند.

این مدل از یقه ها همانند یقه های باز هستند اما با این تفاوت که این مدل ها بسیار رسمی تر از یقه های لبه باز هستند. یقه ها و دور پارچه ی این یقه ها به معنای واقعی برش خورده هستند و فضای بیشتری را برای بستن گره کراوات در اختیار شما آقایان گذاشته است.

جالب است بخوانید  بررسی تیپ امین حیایی از اسپرت تا کلاسیک

اگر سوال شما این است که چه کراوات هایی مناسب این مدل از یقه ها هستند؟ باید بگویم کراوات های پهن با جنس های کمی ضخیم مناسب ترین نوع کراوات برای این مدل از یقه های پیراهن ها هستند. پس اگر به این مدل از یقه ها علاقه مند هستید بهتر از کراوات های پهن استفاده کنید.

یقه ی دکمه دار ( کراوات اختیاری ) :

این مدل از یقه ها در گذشته برای بازیکنان چوگان دوخته شد. در این مدل قسمت و شل و تیزی شکل یقه با یک دکمه به قسمت خود پیراهن متصل شده است. این مدل از یقه ها در طول کل تاریخ جز پیراهن های همیشگی رسمی به شما رفته و می روند. این مدل از پیراهن ها که همچون یقه هایی دارند برای تمام موقعیت های شما مثل مراسم رسمی و غیر رسمی مناسب هستند اما برای خوب دیده شدن این پیراهن ها نیاز به زدن کراوات ندارید. این مدل نیز به سلیقه شما احترام گذاشته و دست شما را باز گذاشته است یعنی شما هم می توانید از کراوات ها استفاده کنید و هم می توانید استفاده نکنید.

یقه کلاب ( کراوات اختیاری ) :

این مدل از یقه های مدل های جدیدی هستند که طراحی شده اند و شما را بسیار جذاب نشان می دهند. این سبک از یقه ها بسیار غیر رسمی نسبت به مدل های سنتی هستند. این مدل از یقه ها باز هم دست شما آقایان را باز گذاشته است و شما می توانید از متناسب با سلیقه خود از کراوات استفاده کنید و یا استفاده نکنید. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر شما قصد استفاده از این مدل یقه ها را دارید حتما باید از کراوات های پارچه ای و یا نخی استفاده کنید. کراوات های سنتی اصلا مناسب این مدل از یقه های کلای نیستند.

جالب است بخوانید  قوانین ست کردن و پوشیدن کت و شلوار به همراه اکسسوری ها

یقه های کوبایی ( بدون کراوات ) :

یکی از مدل های یقه ها که دوباره در سال های اخیر به مد پیراهن های مردانه بازگشت، مدل یقه های کوبایی است. یقه های کوبایی در ابتدا از یونیفورم های کارگران آمریکایی الهام گرفته شد و دوخته شد. اما امروزه به دلیل راحتی این یقه ها و باز بودن آن ها بین آقایان محبوب شد و دوباره در بازار پوشاک مردانه عرضه شد. یقه های این مدلی بر روی لباس ها یک شکاف باز مانند بر روی لباس دارند. این مدل از یقه ها بیشتر برای تابستان ها و مراسم غیر رسمی دوخته شده اند. بهم همین دلیل آقایانی که می خواهند از این مدل استفاده کنند به هیچ عنوان نباید از کراوات ها استفاده کنند زیرا تمام مدل این یقه به شکافی است که بر روی لباس دارد.

 

مردان لاغر اندام چگونه استایل رسمی داشته باشند؟

مقاله قبلی

کدام لباس برای روز اول کاری مناسب است؟

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *