پیراهن مردانهمد و پوشاک

کدام پیراهن برای شما مناسب تر است؟ رسمی یا کژوال!!!

0

 

پیراهن مردانه سفید همیشه مورد علاقه مردان بوده است و همه مردان حداقل یک پیراهن سفید در کمد لباس های خود دارند . پیراهن مردانه عموما شبیه هم دوخته میشوند اما در جزییات آن‌ها تفاوت بسیاری وجود دارد . مدل پیراهن مردانه با این جزییات تغییر میکند و در دسته بندی جداگانه قرار میگیرند . همین تفاوت های ساده میتوانند زمان و مکان و ترکیب ست منتخب برای پوشیدن با پیراهن مورد نظر را به کلی مورد تغییر قرار دهد. به عنوان مثال میتوانیم بگوییم با تغییرات فرم یقه یا دکمه ها ، پیراهن میتواند مناسب شلوار جین یا کت و شلوار باشند . پس هنگامی که در جستجوی پیراهن سفید برای خرید هستید به جزئیات آن بسیار دقت کنید چون به سادگی به روی استایل شما تاثیر می گذارند و از نکاتی هستند که هنگام انتخاب اکسسوریز بسیار مهم هستند .

این جزییات باعث میشوند که یک پیراهن رسمی به حالت کژوال تبدیل شود ؛ یا برعکس

اینک درادامه به تفاوت و جزییات پیراهن رسمی و کژوال میپردازیم .

 

پیراهن کژوال مردانه

پیراهن های کژوال

پیراهن  کژوال مناسب پوشیدن روزمره هستند . و از جنس های سبک تر مثل نخ پنبه و …دوخته میشوند . وزن آن ها کم است و قیمت پایین تری دارند و پارچه های مورد استفاده برای دوختن نرم و راحت هستند و ممکن است زود چروک شوند .

این پیراهن ها را میتوانید به سادگی با تمامی لباس های روزمره خود ست کنید و نگران استایل خود نباشید چون کاملا ترکیب پذیر هستند . این پیراهن ها به علت به روز بودن مورد علاقه بسیاری از آقایان در رفت و آمد های روزانه است . شما میتوانید آستین های پیراهن های کژوال را تا بزنید . با شلوار های جین یا کتان بپوشید یا با دکمه های باز روی تیشرت استفاده کنید . به جز کفش های رسمی میتوانید با همه کفش ها بپوشید و در رفتار و حرکت خود آزادانه عمل کنید .همچنین میتوانید مدل موی دلخواه خود را درست کنید و راحت باشید .

جالب است بخوانید  شلوار کتان و هر آنچه لازم است بدانید!!!

پیراهن های کژوال به نسبت پیراهن های رسمی یقه کوتاه تری دارند  بدین صورت که یقه پیراهن ها کژوال عموما ضخامت ندارند و با سادگی خم میشوند همچنین از آزادی بیشتری نسبت به یقه پیراهن های رسمی برخوردارند . سرشانه های پیراهن های کژوال غالبا بی حالتند و هنگام پوشیدن فرم بدن را به خود میگیرند و حالت افتاده ای دارند .

همانطور که میدانید در پیراهن های کژوال میانگین تعداد جیب ها دو عدد است و یا بدون جیب دوخته میشوند ، تا فرم ساده خود را حفظ کنند . برش قسمت کمر در این پیراهنها عموما گرد است همین باعث میشود که قد پیراهن کوتاه شود . پس این پیراهن را باید روی شلوار قرار دهید . دکمه پیراهن های رسمی عموما ساده هستند و دیده میشوند .

پیراهن های کژوال روزمره از سر آستین های تک لایه نازک برخوردارند که میشود به راحتی آن ها را تا زد .

پیراهن رسمی مردانه

پیراهن های رسمی

پیراهن های رسمی از پارچه های یک دست گران قیمت تهیه و دوخته می‌شوند . از ویژگی های عالی این پیراهن میتوان به دیر و سخت چروک شدن آن ها اشاره کرد . پارچه این پیراهن های از جنس های تترون ،تترون آکسفورد ،تترون فلورا ،پوپیلین ،جناغی و ماهوت اشاره کرد . پارچه های پیراهن های رسمی بافت در هم تنیده بسیار محکمی دارند که هنگام برخورد به نقاط نوک تیز دچار پارگی نشود . این پارچه ها کمی خشک هستند به همین علت ایستایی بالایی دارند و هنگام پوشیدن این پیراهن باید تمام دکمه های آن بسته باشد .

پیراهن های رسمی را به همراه کت و شلوار و دیگر لباس های رسمی میتوانید بپوشید .

جالب است بخوانید  چگونه در سفرها هم جذاب ترین و شیک ترین مرد باشیم؟

یقه در پیراهن های رسمی بلند است و کاملا صاف می ایستد و ضخامت دارند. اصطلاحا به یقه پیراهن های رسمی یقه های شق و رق گفته میشود . عموما پیراهن های رسمی یک جیب دارند که به صورت پنج ضلعی روی قسمت چپ پیراهن دوخته میشوند . لوگوی برند پیراهن میتواند روی جیب یا نقطه مقابل آن دوخته شود . شانه ها به علت ایستایی و خشکی پارچه کاملا حالت دارند و صاف می ایستند . در پیراهن های رسمی پارچه ای بر روی دکمه ها قرار دارد که نام آن پاکت است. و دکمه ها زیر آن مخفی است .

این پیراهن ها در قسمت کمر صاف هستند و سرآستین های بلندی دارند که تا روی مچ را میپوشاند .سر آستین ها با لایه های درونی دوخته شده اند که به آن ها ضخامت بخشیده است . قد این پیراهن های رسمی تا روی میان جیب های پشت شلوار است . دکمه ها از جنس فلز هستند و مقاوم هستند .

 

بررسی کفش های اسپرت پاییزی

مقاله قبلی

نقش کمربندها در جذابیت استایل شما

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *