اکسسوریکراوات مردانهمد و پوشاک

گیره کراوات و هر آنچه که باید بدانید!!!

0
سنجاق کراوات نوین روز

آقایان شیک پوش که به مرتب بودن استایل خود اهمیت میدهند به ریزترین جزئیات نیز اهمیت می‌دهند. مردان خوش تیپ هارمونی استایل خود را با رنگ و نظم ایجاد می‌کنند.گیره کراوات از آن دسته اکسسوری هایی است که غیر الزامی است. اما واضح است که یکی از اکسسوری هایی است که آقایان برای نظم بخشیدن به استایل خود اضافه می‌کنند.

هرچند این اکسسوری کلاسیک جذاب و مردانه برای بسیاری از آقایان شناخته شده نیست؛ اما جای نگرانی وجود ندارد. در این مقاله قصد داریم که به بررسی گیره کراوات و اصول استفاده از آن بپردازیم.

گیره کراوات های مختلف_ نوین روز

سنجاق کراوات

گیره کراوات یک سنجاق فلزی است که در کنار کراوات قرار میگیرد. همانطور که از نام این اکسسوری کوچک پیداست، وظیفه اصلی این گیره متصل کردن کراوات به لبه پیراهن برای فیکس کردن آن است. این هدف اولیه گیره کراوات است؛ اما با گذرزمان ودخیل کردن سلیقه شخصی و طراحی های جدیدتر و مدرن‌تر طراحان مد و لباس اینک گیره کراوات نیز به سرنوش دیگر اکسسوری ها گرفتار شده است.

اکنون گیره کراوات فارغ از وظیفه اصلی تبدیل به یک عنصر تزئینی شده است که درکنارکراوات استفاده شده و از طراحی های مختلفی بهره می‌برد.

گیره کراوات و دکمه سردست نوین روز

محل قرارگیری گیره کراوات

فرای اینکه گیره کراوات به خودی خود جذاب است، این اکسسوری میتواند با جای گذاری نادرست بر روی کراوات شما تمام استایل شما را ناهماهنگ جلوه دهد. از این رو به محل قرارگیری سنجاق کراوات بر روی سینه و کراوات باید دقت کنید. محل اتصال گیره کراوات به کراوات و پیراهن دقیقا در موازات موازات جیب کت یعنی وسط سینه و جایی میان دکمه سوم و چهارم قرار دارد. جهت اتصال گیره نیز از سمت راست به چپ است. ناگفته نماند که گیره وظیفه دارد پیراهن و کراوات را به یک دیگر متصل نگه دارد.

جالب است بخوانید  اکسسوری کراوات و پوشت را در کدام مراسم ها می توانیم ست کنیم؟

استفاده از گیره کراوات همانطور که میدانید به مانند تمام اکسسوری ها قوانین مجزه وخاص خودش را دارد. عدم رعایت این قوانین فقط خود گیره کراوات را تحت الشعاع خود قرار نمیدهد بلکه کل استایل شما را تحت تاثیر قرار میدهد. در ادامه قوانین مهم استفاده از گیره کراوات را بررسی و یادآوری میکنیم.

قانون شماره یک

گیره کراوات باید موازی جیب و دقیقا وسط سینه بین دکمه سه و چهار قرار بگیرد. هرچه میزان جای گیری گیره در قسمت بالاتری از کراوات باشد نمایی مدرنتر خواهد داشت

قانون شماره دو

اندازه استاندارد گیره کراوات معادل ۸۰% پهنای کراوات شما می‌باشد.یعنی گیره کراوات شما باید ۸۰% کراوات شما را پوشش دهد. از آنجایی که اندازه استاندارد پهنای کراوات بین ۳۵ MMتا ۵۵MM  می باشد شما باید چندین گیره متفاوت در سایزهای مختلف داشته باشید.

قانون شماره سه

گیره کراوات باید با دکمه سرآستین، یراق کمربند و ساعت شما ست باشد. لذا توجه داشته باشید که هارمونی و هماهنگی این اکسسوری های فلزی را به دقت رعایت کنید. ناگفته نماند که گیره کراوات رنگی برای ساتایل های رسمی و مردان خوش پوش مناسب نمی باشد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سنجاق کراوات نوین روز

انواع گیره کراوات

همانطور که میدانید گیره کراوات وظیفه دارد پبراهن و کراوات را به یکدیگر متصل نگه دارد وشما نیز وظیفه دارید از این اکسسوری به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و گیره ای را انتخاب کنید که استایل شما را بهبود ببخشد.

گیره کراوات پهن

این گیره ها افزون بر این که تعادل را بین لباس و کراوات ایجاد میکنند. به خوبی کراوات های سنگین تر را در جای خود فیکس میکنند.  کراوات های پشمی از همه سنگین تر هستند. و این گیره ها مناسب ترین انتخاب برای کراوات ها یپهن هستند.

جالب است بخوانید  کفش رسمی را در استایل رسمی این گونه ست کنید!

گیره کراوات نازک

کلاسیک ترین نوع گیره های کراوات این مدل میباشد. هم چنین در این گیره ها اندازه اهمیت چندانی ندارد لذا نیاز نیست لزوما گیره با کراوات تطابق داشته باشد.

گیره کراوات U  شکل

این گیره ها ساده ترین مدل را در میان گیره های کراوات دارند .برای استفاده از این گیره ها باید پیراهن و کراوات را در میان گیره قرار داده و به یک دیگر فشار دهید. این فشار دادن سبب می‌شود که دندانه های گیره به یک دیگر نزدیک شده و در کنار هم قرار بگیرند.

گیره کراوات دندانه ای

سنجاق های دندانه دار از دو قسمت جداگانه تشکیل شده اند که توسط فنر در کنار هم قرار گرفته اند. استفاده از این گیره ها کار آسانی است و کافیست که کراوات و پیراهن را با یکدیگر تنظیم کرده و گیره را در محل مورد نظر بفشارید.

گیره کراوات سنجاق دار

گیره های سنجاق دار یکی از انواع گیره های کراوات می باشد که دارای یک عدد میله نازک عمود T شکل ، دکمه ای سوزن دار و پایه ای برای اتصال سوزن میباشند. این گیره ها مناسب استایل های رسمی و کت و شلوار های بدون جلیقه میباشند. این گیره از دیگر گیره ها زیباتر است از این رو به خوبی باید دیده شوند

 

در اخر سعی کنید اگر استایلی رسمی و کلاسیک دارید مینیمال ترین گیره را انتخاب کنید.

پیراهن مردانه و روش های انتخاب آن

مقاله قبلی

شلوار کتان و هر آنچه لازم است بدانید!!!

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در اکسسوری