استایلاستایل رسمیکفش مردانهمد و پوشاک

چرا کفش مشکی و قهوه ای انتخاب اول مردان است؟

0
کفش مردانه نوین روز

دز کمد همه آقایان تعدادی کفش مشکی و قهوه ای وجود دارد اگر نیاز به خرید کفش باشد؛ انتخاب بازهم  کفش مشکی و قهوه ای خواهد بود. اما با این حال حتی ممکن است که ندانند این کفش را کجا بپوشند و چگونه ست کنند. البته این دو رنگ کفش پرطرفدار تناژهای مختلفی دارند. به عنوان مثال رنگ قهوه ای به رنگ های عسلی، کاراملی، بلوطی، فندقی، شکلاتی و قهوه ای سوخته تقسیم می شود. یعنی پرطرفدارترین رنگ های قهوه ای میان آقایان این رنگ ها هستند. همین مساله باعث می شود که در هنگام انتخاب کفش آقایان سردرگم شوند.

بیشتر آقایان در این دسته سردرگم از انتخاب قرار میگیرند. اگر شما هم جرو این دسته هستید اصلا جای هیچ گونه نگرانی نیست. زیرا در این مقاله قصد داریم این دو کفش محبوب را بررسی کرده و نحوه ست کردن آن را برای شما توضیح میدهیم.

کفش مشکی مردانه نوین روز

کفش چرم قهوه ای و کفش چرم مشکی و میزان رسمیت

رنگ مشکی برای آقایان همواره رسمی ترین رنگ محسوب می شود. هر لباسی و هر کفشی به رنگ مشکی در مقایسه با رنگ قهوه ای همواره رسمی تر است. پیشنهاد ما این است که برای میهمانی ها و مراسم هایی که رسمی بودن استایل حتما رعایت شود. لزوما باید از کفش مردانه مشکی رنگ استفاده کنید. تمام کت و شلوارهایی که در تناژ مشکی هستند مانند ذغالی، دودی، خاکستری یا طوسی؛ حتما کفش شما باید به رنگ مشکی باشد.

اما کفش قهوه ای در مقایسه با کفش مشکی کژوال تر است و از رسمیت زیادی برخوردار نیست. اما نسبت به کفش مردانه مشکی کاربردی تر و پر طرفدارتر است. اما طرفداران کفش مردانه  مشکی وفادارترند. به این علت که همانقدر کفش مشکی در استایل رسمی کاربرد دارد کفش قهوه‌ای نیز در استایل های کژوال و غیررسمی و روزمره نیز کاربرد دارد.

جالب است بخوانید  شلوار مردانه جین را در فصل گرما چگونه ست کنیم؟

با توجه به گزینه های پیش روی شما طیف های روشن قهوه ای غیررسمی تر هستند؛ و با پیش رفتن به سمت تناژهای تیره رنگ قهوه ای به میزان رسمی بودن کفش نیز اضافه می شود. تیره ترین رنگ قهوه ای رسمی ترین تناژ آن محسوب می شود.

در نتیجه کفش هایی با رنگ متمایل به زرد و عسلی اسپرت ترین و کفش هایی با رنگ هایی متمایل به قهوه ای درختی و کاکائویی تیره رسمی ترین کفش ها به شمار میرود.

با این توضیحات حالا میدانیم، زمانی که قصد داریم استایلی رسمی داشته باشیم بهتر است چه رنگ کفشی بپوشیم و هنگامی که قصد داریم استایلی اسپرت یا کژوال داشته باشیم چه رنگ کفشی مناسب تر است.

ناگفته نماند که این انتخاب پس ازالگوریتم های بیان شده به نیازها و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما در حالت کلی برای مراسم های رسمی و میهمانی های مهم باید کفش مردانه به رنگ مشکی داشته باشیدو برای استایل روزمره خود و مراسم ها و میهمانی های غیر رسمی کفشی قهوه ای رنگ باید بخرید.

کفش قهوه ای مردانه نوین روز

انتخاب رنگ بر اساس مدل کفش

اگر شما استایلی رسمی برای خود برگزیده اید، کت و شلوار و کفش مردانه شما نیز باید رسمی باشد. در آن صورت انتخابی به جز مدل کفش های رسمی و رنگ مشکی نخواهید داشت. گزینه های پیش روی شما همه رسمی هستند. شما در انتخاب کفش باید یکی از کفش های آکسفورد، دربی، چلسی یا مدل های رسمی دیگر را برگزینید. آن گاه خواهید دید این کفش ها عموما در رنگ مشکی طراحی و تولید می شوند.

جالب است بخوانید  بررسی تیپ امین حیایی از اسپرت تا کلاسیک

اگر در استایل خود رنگ قهوه ای را برای کفش خود برگزینید طبیعتا حق انتخاب مدل های بیشتری را خواهید داشت. رنگ قهوه ای رنگی گرم محسوب میشود و طیف های بسیاری دارد. هم چنین کفش های بسیاری در رنگ قهوه ای تولید میشوند. اگر شما نیز مانند بسیاری از آقایان رنگ مشکی را به رنگ قهوه ای ترجیح میدهید اما استایل غیر رسمی را نیز میپسندید میتوانید از رنگ های عنابی و زرشکی برای جایگزینی رنگ مشکی استفاده کنید.

چگونه از این دو رنگ کفش نگهداری کنیم؟

نگهداری از کفش های مشکی کار آسانی به شمار می رود. هنگامی که کف شما کثیف یا خاکی شد میتوانید با استفاده از یک برس کفش و مقداری واکس کفش را تمیز کنید و آن را برق بیندازید. هم چنین شما مجاز هستید هفته ای یک بار تا ماهی دوبار کمی مرطوب کفش را بر روی ان اپلای کنید تا نرم باقی بماند و هم چنین تازه و نو به نظر برسد.

اما کفش های قهوه ای

همانطور که میدانید کفش های قهوه ای در تناژهای مختلفی تولید میشوند. و این گستردگی رنگ امکان نگهداری از کفش را کمی سخت میکند. مخصوصا در طیف های روشن قهوه ای. زیرا شما نمیتوانید واکسی پیدا کنید که با رنگ کفش شما مطابق باشد. پس بهتر است کفش خود را به یک کفاش بسپارید.

قوانین ست کردن و پوشیدن کت و شلوار به همراه اکسسوری ها

مقاله قبلی

بررسی ویژگی های اصلی پیراهن مردانه

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر در استایل